Marieke in Noorwegen

Velkommen til Eidfjord og FlatEarth!

Hei alle!

Na een vlekkeloze reis van drie dagen en zo'n 1700 kilometer omhoog zijn we vanavond goed aangekomen in Eidfjord. Vooral het laatste stuk was te gek... het schoot niet echt hard op en de hoogvlakte leek eindeloos, maar wat een waanzinnige plaatjes krijg je te zien! We zijn hier echt in een heel mooi stukje Noorwegen beland!

Bij aankomst vertelde een Noors briefje op de deur ons dat er geen instructeurs meer aan het werk waren, maar er stond een nummer vermeld dat we konden bellen. Voordat Michael -de eigenaar- er zelf was, troffen we Matis al aan. Een Tsjech die net terug kwam van het zeekajakken met twee, jawel, Nederlanders. Hij en nog twee andere Tsjechen werken hier als wildwater instructeurs deze zomer. Matis heeft ons alles laten zien en veel verteld. Later kwam Michael, terug van de gletsjer, en toen de mannen aan hun welverdiende maaltijd zaten, hebben we wat gepraat en heeft Michael ons nog één en ander uitgelegd. Het gaat hier op z'n gemakje, maar voor een beetje actie zijn ze niet bang, we gaan morgen gelijk mee de gletsjer op en waarschijnlijk ook mee om de canyoning -een nieuwe activiteit hier- verder op te zetten.Wel heel leuk om meteen wat te zien!

Naast de drie Tsjechen, en Joost en ik, zijn er nog geen andere instructeurs. Er komen er later nog een paar bij. Maar op dit moment heb ik een kamer voor mij alleen. Dat is wel een mazzeltje dus! Tijd om m'n spullen op orde te brengen heb ik nog niet gehad, maar dat komt vast en zeker morgen wel. Niet te moeilijk denken, inmiddels ben ik wat gewend, dus laat het maar op me af komen. Ik las net in de reacties het stukje van Ramses Shaffy -van wie o wie komt het? haha- maar zo is het, en zo probeer ik mijn kansen te pakken! Een mooi stukje trouwens..

Inmiddels is het toch wel echt tijd om te slapen. Morgen vroeg op en om 8:30 briefing. Na een lange reis en veel nieuwe indrukken zal ik prima slapen denk ik. En als ik vanuit m'n bed uit het raam kijk zie ik bergen en watervallen -momenteel helaas verstopt achter wat gemene regenwolken-, dus ik zit hier niet slecht!

Jullie zullen snel meer van me horen. Met het draadloze internet op m'n eigen kamer is dat dit keer zo gepiept!

Geniet van de zon in Nederland en... vi hører!

Reacties

Reacties

Mark

Hee Mariek! Leuk verhaal! Fijn dat de reis goed is gegaan en dat je eerste indruk goed is!
Leuk om meteen ingezet te worden en de anderen zo te leren kennen! Maak er een mooie tijd van!
We denken aan je! Trouwens, lief van je dat je nog even een kaartje naar Fran stuurde!
Liefs, Mark

Esther (Eijk)

Wow--- zucht-- jaloers--- Maar geniet er van, je hebt het verdiend! Ben onwijs trots op je dat je ben gewisseld van opleiding en dat je deze droom achterna gaat!! Jätte stor kram och vi hörs!

Pappaarie

Hoi Mariek,

En eeuwig zingen de bossen. Zuig het op, geef het een onwrikbaar plaatsje in je geheugen waar zelfs Alzheimer niet bij kan. Wat is de natuur, en dus de wereld mooi! Jammer dat soms, uitgerekend wij mensen er een zooitje van maken. Puur is de natuur echt mooi. Horen en zien nog meer van je. Eerste verhaal was als een amuse, lekker en smaakt naar meer.

Big hug

tim cios

hoi marieke en joost, leuk om te lezen je verhaal!
ik ben inmiddels alweer 2 weken in amerika en vermaak me ook prima. mooi weer, veel leuke mensen dus dat gaat allemaal wel goed komen.
ben wel een beetje jaloers op jullie in die mooie natuur! mss volgend jaar ook wel een optie voor mij ;)
ik hoop voor jullie dat de andere instructeurs leuke mensen waar jullie je een beetje mee kunnen vermaken (zal wel goed komen na de lessen van barry:)
veel succes en k zie jullie volgend verhaal wel weer op mn scherm verschijnen
xx tim

mieke

Lieve Mariek, iedereen zou toch jaloers worden bij het lezen van jouw eerste verslag........alhoewel: gletscherklimmen, zeekayakken...ik weet niet of ík dat wel zou willen hoor, haha!, maar wát een indrukken heb je alweer opgedaan in korte tijd, het lijkt wel of je nú al een tijd weg bent. Goed te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt en dat de heenreis goed is verlopen!! Je begeeft je inmiddels al in een internationaal gezelschap, dat wordt veel Engels spreken, goede oefening ;-)
Ben benieuwd naar de volgende verhalen!!
Heel veel plezier en succes met alles en doe de groetjes aan Joost.
Liefs en groetjes, mam X

Francis

Hee Marieke!
Mooie foto's heb je gemaakt, vooral van die gletsjer!
Heb je het een beetje naar je zin? Meteen al wat sportieve activiteiten ondernomen zo te zien! Ik ben ook alweer aan mijn tweede weekje begonnen. Het gaat erg goed en ik leer steeds weer nieuwe dingen. En iedereen is heel aardig! Jij heel veel plezier de komende tijd!

XXX Francis

ik

Mooi filmpje om een idnruk te krijgen van Flatearth http://www.youtube.com/watch?v=09BRWNSEq4U

mieke

Ik heb het filmpje over Flatearth bekeken op youtube, leuk om te zien Mariek, prachtige plaatjes, wat dat betreft zit je daar op een heel mooi plekje op aarde!!
Geniet ervan en sterkte met alle activiteiten die je daar moet doen, want dat zal soms best wel heftig zijn, maar elke keer overtref je jezelf, dus nu zal het ook zeker weer gaan lukken ;-)
Tot de volgende keer,
liefs, mam

margriet

Wat leuk dat je in Odda was, Marieke! Daar komt Rune vandaan en heeft ook Wencke een poosje gewoond!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!