Marieke in Noorwegen

Visste du at... / Wist je dat...

Visste du at... / Wist je dat...

- Een Noor op de gletsjer mij vertelde over een Noorse organisatie waarvan je gemakkelijk lid kunt worden, je krijgt dan een sleutel die toegang geeft op honderden hutten die je hier in de bergen of op de hoogvlaktes aantreft. Bij binnenkomst vind je meel voor pannenkoeken, blikjes vlees, en meer. Je kunt dit gewoon gebruiken. Er ligt wel een boekje en er wordt van je verwacht dat je hierin opschrijft wat je gebruikt hebt. Je krijgt de rekening dan later. Te gek toch? Zou zoiets in NL ook goed gaan..?

- Ik me laatst afvroeg waarom de bergen in Noorwegen zo bol zijn, en niet met scherpe toppen zoals in de Alpen. Nu snap ik dat dit komt door de ijstijd. Dat Noorwegen bedekt was met twee kilometer ijs, de gletsjers. Bijna niet voor te stellen he? En die imposante tocht die wij keer op keer maken, is maar een minuscuul overblijfsel van al dat ijs...

- De Noren een heel relaxed volkje zijn? Ze maken zich echt niet druk. Stiekem zijn ze ook een beetje lui, maar het is wel goed om te zien dat de mensen hier vrijwel zonder stress leven en zichzelf en anderen niet gek maken.

- Het hier nu echt niet donker wordt? Rond 24:00 schemert het een beetje, maar daarna wordt het al snel lichter.

- Nederland door is naar de halve finale? Ja.. dat wisten jullie denk ik wel.

margriet

En Noren ook heel erg op zichzelf zijn. Wij liepen eens uren door de bergen zonder iemand tegen te komen. Eindelijk kwamen we een 'wandelnoor' tegen. Maar denk je dat die gedag zei? Nee, dus!

Mark

Hee Mariek, Leuk die huttenclub! Maar je was toch al lid van zo'n hutten club?
Ga je ook lid worden van deze?

Annette

Hola Mariek,

Wat een stoere verhalen allemaal, ik ben trots op je!!
Dikke Kus

mieke

We zijn trots op Oranje, wat was het spannend zeg, gisterenavond!! Heb je nog gekeken?
Ben benieuwd hoe het met je gaat?!?
We bellen je vanavond even!
Liefs en kus, mam X

Maarten

Hey Marieke,
Je hebt Eidfjord gevonden zo te zien. Leuk om je verhalen te lezen. Wie zijn de andere instructeurs?
Groetjes Maarten